Postupak
izdavanja elektronskih certifikata korisnicima
Izdavanje
certifikata se sastoji od tri osnovna procesa:
- Prijem Zahtjeva za izdavanje/opoziv certifikata
- Obrada zahtjeva
- Dostava/isporuka certifikata
Prijem
Zahtjeva za izdavanje/opoziv certifikata će se obavljati u glavnim poštama u
svim opštinama:
- Podgorica (81101 ul. Slobode 1, 81103 ul. Moskovska 40, 81102 ul.
Orahovačka bb)
- Herceg Novi (glavna pošta)
- Kotor (glavna pošta)
- Tivat (glavna pošta)
- Budva (glavna pošta)
- Bar (glavna pošta)
- Ulcinj (glavna pošta)
- Cetinje (glavna pošta)
- Nikšić (glavna pošta)
- Plužine (glavna pošta)
- Šavnik (glavna pošta)
- Žabljak (glavna pošta)
- Pljevlja (glavna pošta)
- Bijelo Polje (glavna pošta)
- Berane (glavna pošta)
- Andrijevica (glavna pošta)
- Plav (glavna pošta)
- Rožaje (glavna pošta)
- Mojkovac (glavna pošta)
- Kolašin (glavna pošta) i
- Danilovgrad (glavna pošta)
Sve
ove pošte, shodno Pravilnika o postupcima izdavanja certifikata i zaštiti sistema
certifikovanja predstavljaju CA LRA tj. Lokalna registraciona tijela Centralnog
registracionog tijela.
Procedura prijema
Zahtjeva:
Zahtjev se prima na posebnom obrascu koji je
predviđen za izdavanje odgovarajućeg certifikata kao i za promjenu statusa
certifikata (opoziv) koji se u elektronskoj verziji (pdf i word format) nalazi
na sajtu: www.postacg-ca.me.
Obrazac je dvostran. Na prvoj strani se nalaze podaci koje
popunjava klijent a službenik PošteCG vrši kontrolu upisanih podataka. Na poleđini obrasca se nalazi Izvod iz Ugovora
koji klijent potpisuje u trenutku isporuke certifikata kao i kontakt
informacije.
Podaci u obrascu Zahtjeva su formirani tako da čine
šest osnovnih grupa:
- I grupa podataka - se odnosi na izbor zahtjeva tj. da li se
želi izdavanje/obnova ili promjena statusa.
Ukoliko se želi
izdavanje/obnova - postoje tri tipa certifikata.
Ukoliko se
označi promjena statusa, onda se ispunjava peta grupa (PROMJENA STATUSA
CERTIFIKATA).
- II grupa podataka - se odnosi na
identifikacione podatke osobe koja podnosi zahtjev (bilo kao fizičko lice bilo
kao fizičko lice ovlašćeno od strane pravnog lica).
Svaki klijent
(podnosilac Zahtjeva) MORA LIČNO DA
PODNESE ZAHTJEV, SVOJERUČNO POTPIŠE ZAHTJEV I BUDE PUTEM IDENTIFIKACIONOG
DOKUMENTA IDENTIFIKOVAN. POD IDENTIFIKACIONIM DOKUMENTOM SE SMATRA LIČNA KARTA ILI PASOŠ.
- III grupa podataka - se odnosi na
pravno lice i oni se popunjavaju u slučaju da se podnosilac Zahtjeva
identifikuje kao ovlašćeno lice pravnog lica.
- IV grupa podataka - se odnosi na
medije na kojima će se isporučivati certifikati i potrebno je naznačiti medij
za koji se podnosilac Zahtjeva opredijelio.
- V grupa podataka - se odnosi na
promjenu statusa.
Certifikat se
može produžiti/obnoviti ili opozvati.
Ukoliko klijent
označi opoziv certifikata poželjno je da ispuni podatke koji slijede.
- VI grupa podataka - ovdje se unosi:
- iznos koji je
klijent uplatio uz prilaganje potvrde o uplati shodno zvaničnom cjenovniku.
Važeći cjenovnik za certifikate se nalazi na sajtu: www.postacg-ca.me.
- mjesto
isporuke certifikata je na šalteru pošte u kojoj je Zahtjev primljen ili
ukoliko podnosilac zahtjeva na jednoj od pošta iz gornjeg spiska.
Podnošenje Zahtjeva se završava sledećim
procedurama:
- klijent svojeručno potpisuje zahtjev
(donji lijevi ugao);
- službenik pošte upisuje svoje ime i
prezime, svojeručno potpisuje, unosi tačan datum (dan.mjesec.godina) u polje
koje je predviđeno za to (iznad pečata) i ovjerava Zahtjev pečatom pošte;
- stranka prilaže potvrdu o uplati shodno
zvaničnom cjenovniku;
Napomena: Zahtjev se kopira
(samo prva strana) i kopija uručuje podnosiocu zahtjeva ukoliko to on zahtjeva.
Ukoliko obrada Zahtjeva prođe bez grešaka
vrše se procedure generisanja certifikata i svaki "certifikat" se
pakuju u posebni cer-paket za
dostavu isključivo putem Post Express.
Cer-paket sadrži:
- 1. USB-token
- 2. Koverat sa PASSWORD-om za token
- 3. Ugovor sa korisnikom u dva primjerka
- 4. Pripadajuća korisnička i tehnička uputstva
(CD)
Napomena: Ovo važi za kvalifikovani digitalni
certifikat za napredni elektronski potpis koji se isporučuje na tokenu. Kvalifikovani
digitalni certifikat certifikati za elektronski potpis i SSL certifikati se ne
isporučuju na token-u.
Dostava/isporuka certifikata
Dostava/isporuka
se može obaviti na šalteru u pošti u kojoj je predat Zahtjev ili ukoliko
podnosilac zahtjeva na jednoj od pošta iz gornjeg spiska.
Dostava na šalteru u pošte:
- Ovlašćeno lice PoštaCG CA
šalje e-mail poruku na naznačenu e-mail adresu u Zahtjevu sa sadržajem:
Vaš certifikat možete od __.__.201_. (datum)
preuzeti na šalteru pošte gdje ste predali Zahtjev.
- Prilikom
isporuke ovlašćeno lice Pošte MORA
IDENTIFIKOVATI primaoca (podnosioca zahtjeva) i to ISKLJUČIVO LIČNO I SA ODGOVARJUĆIM IDENTIFIKACIONIM DOKUMENTOM (LIČNA
KARTA ILI PASOŠ).
- Šalterski radnik u prisustvu primaoca
(podnosilac zahtjeva) mora da otvori kovertu,
- Primalac
(podnosilac zahtjeva) mora da potpiše Ugovor i jedan potpisani primjerak preda
ovlašćenom licu Pošte.
Dalja aktivacija
(na računaru korisnika) certifikata se vrši putem uputstva koje je dostavljeno
na pratećem CD-u i nalazi se na sajtu www.postacg-ca.me.
Ž-R POŠTE CRNE GORE:
510-109-04
SVRHA UPLATE
: DIGITALNI CERTIFIKAT